fbpx

Kontakta oss

Besöksadress:
Skultunavägen 40, 722 17 Västerås

Öppettider:
Måndag-Tisdag 09.00-12.00.

Postadress:
Box 197, 721 06 Västerås

Telefon Kundcenter:
021-41 89 00

Mailadress Kundcenter:
kundcenter@studioexpress.se

Organisationsnummer:
559191-7298

Hur bokar jag tid för ett fotoevent?

Tidsbokning av ett barnfotoevent görs oftast via www.timecenter.se/studioexpress medans tidsbokning av djurfotoevent görs oftast med den aktuella butiken. Undantag kan finnas så kolla på vår hemsida under respektive fotokoncept, där även alla aktuella event finns presenterade. På vår Facebook-sida finns också alla aktuella fotoevent.

När kommer bildkoden?

Bildkoden kommer till din mail och/eller via sms 2-3 veckor efter foto. I december kommer koden oftast inom en vecka. Kontakta annars kundservice via mail kundcenter@studioexpress.se

Hur tackar jag nej till att få hemsänt föreslaget bildpaket till påseende?

1/ Logga in på ditt användarkonto 2/ Gå in under ”MIN SIDA” – ”Mina Uppgifter” 3/ Tryck på knappen ”Annullera” – Klart. Notera att du kan när som helst logga in och göra en egenanpassad beställning om inte det föreslagna bildpaketet tilltalar dig. Vi garanterar att bilderna ligger kvar i minst ett år.

Kan vi klippa i bildarken?

Bildarken kan delas på mitten, om inte annat anges på prislistan så betalar ni hälften av vad ett helt bildark kostar.

Kan jag göra efterbeställning av bilder jag redan beställt av tidigare?

Absolut. Logga in i ditt användarkonto och beställ det du vill ha. Vi sparar bilderna minst ett år.

Vad är leveranstiden på beställda produkter?

Lite beroende på när beställningen görs, vilken produkt som beställts, belastning i produktion, semestertider & helgtider samt vilken produkt som beställts. (Canvas och andra manuella produkter tar längre tid än t ex vanliga bildark/paket)
I December är produktionstid ca 2-3 arbetsdagar + postgång*.  Fr.om 7/12 postar vi allt med A-post. Alla beställningar gjorda före 22/12 postas innan jul. Från 22/12-11/1 har vi stängt. Övrig tid på året ca 1-2 veckor + postgång (b-post).
Under Juli ingen produktion/leverans.
* Notera att vi inte kan garantera postgången då det är utanför vår kontroll.

Kan jag returnera och hur går det till i så fall?

Du kan INTE returnera om du beställt och/eller anpassat en beställning själv. Har du däremot fått hem ett paket till påseende så har du full returrätt på det paketet. Instruktioner står i bildkuvertet. Notera att varje bildpaket måste returneras separat, om du fått hem mer än ett bildkuvert dvs.

Kan vi betala för flera bildpaket på samma inbetalningskort?

Nej, tyvärr.
Bilderna är kopplade till respektive faktura, därför är det viktigt att varje produkt betalas med tillhörande OCR-nummer.

Vad har ni för Bankgironummer?

Bankgironummer 5346-0986.
Glöm ej att ange referensnummer/ocr-nummer vid betalning.

Vad har ni för IBAN nummer?

IBAN: SE9680000000076831423353
Bank: Swedbank
BIC/SWIFT: SWEDSESS

Jag representerar en butik och vill boka ett event, hur går jag?

Kontakta Patrik Nilsson, 0722-101202 eller patrik.nilsson(a)studioexpress.se