Ibland kan det vara många som ringer till oss så maila oss gärna istället och slipp telefonkö.
Vi gör vårt allra bästa för att svara så snabbt som möjligt!
Mailadress Kundcenter:
kundcenter@studioexpress.se
E-post är betjänat alla vardagar men kan ibland ta upp till 3 vardagar. Beskriv ditt ärende så tydligt som möjligt och med alla dina kontaktuppgifter/fakturanr/kundnr etc.
Normala öppettider på telefon är:
Måndag-Torsdag 09.00 – 12.00.
Telefon Kundcenter:
021-41 89 00
Postadress:
Box 197, 721 06 Västerås
Besöksadress:
Skultunavägen 40, 722 17 Västerås
Organisationsnummer:
559191-7298
Tidsbokning av ett fotoevent görs via www.timecenter.se/studioexpress. På hemsidan finns alla kommande fotoevent presenterade: Barnfotoevent & Djurfotoevent
Bildkoden kommer till din mail och/eller via sms inom ca 2 veckor efter foto. I december kommer koden oftast inom en vecka. Kontakta annars kundservice via mail kundcenter@studioexpress.se
1/ Logga in på ditt användarkonto 2/ Gå in under ”MIN SIDA/MITT KONTO” – ”Mina Uppgifter” 3/ Tryck på knappen ”Annullera beställning av bildpaket” – Klart. Notera att du kan när som helst logga in och göra en egenanpassad beställning om inte det föreslagna bildpaketet tilltalar dig. Vi garanterar att bilderna ligger kvar i minst ett år.
Då har du troligen mer än en användare kopplat till samma fototillfälle. Logga in med mailadressen du fick mailet till och gå in och under ”MIN SIDA/MITT KONTO” i ”Kommunikation” kan du kryssa bort att du inte önskar fler meddelanden. Tänk även på om du har automatisk vidaresändning från en mailadress till en annan. Hör annars av dig till kundcenter så hjälper vi dig.
Vår telefonväxel har tyvärr en begränsning med max 30min telefonkö därefter kommer man inte fram. Måndagar efter en helg med mycket fotograferingar är den mest intensiva telefondagen och även i December är trycket hårt. Bäst är att maila så har du svar inom ett par-tre dagar, oftast tidigare än så. Vi hinner besvara långt fler mail på en dag än antal telefonsamtal. Bra om mailet innehåller så mycket uppgifter som möjligt.
Bildarken kan delas på mitten, om inte annat anges på prislistan så betalar ni hälften av vad ett helt bildark kostar.
Absolut. Logga in i ditt användarkonto och beställ det du vill ha. Vi sparar bilderna minst ett år.
Lite beroende på när beställningen görs, vilken produkt som beställts, belastning i produktion, semestertider & helgtider mm. Canvasförstoringar och andra manuella specialprodukter tar längre tid än t ex vanliga bildark/paket.
I December är produktionstid på standardbilder ca 2-3 arbetsdagar (vardagar) räknat från din beställning + postgång*. Specialprodukter så som canvas och fotogåvor (pussel, muggar etc) ca 5 arbetsdagar (vardagar) från din beställning + postgång*. Är beställningen tänkt som julklapp bör beställningen göras senast 18/12. Alla beställningar gjorda fram till 20/12 postas dock innan jul*, efter 21/12 har vi stängt helt till mitten av Januari.
Övrig tid på året ca 1-2 veckor + postgång (b-post). Under Juli och första halvan av augusti sker inga leveranser.
* Notera att vi inte kan garantera postgången då det är utanför vår kontroll.
Du kan INTE returnera om du beställt och/eller anpassat en beställning själv. Har du däremot fått hem ett paket till påseende så har du full returrätt på det paketet. Instruktioner står i bildkuvertet. Notera att varje bildpaket måste returneras separat, om du fått hem mer än ett bildkuvert dvs.
Nej, tyvärr.
Bilderna är kopplade till respektive faktura, därför är det viktigt att varje produkt betalas med tillhörande OCR-nummer.
Bankgironummer 5346-0986.
Glöm ej att ange referensnummer/ocr-nummer vid betalning.
IBAN: SE3480000842446944144317
Bank: Swedbank
BIC/SWIFT: SWEDSESS
Kontakta Mia på mia(a)studioexpress.se 0708-669208 eller Patrik Nilsson, 0722-101202 patrik.nilsson(a)studioexpress.se
Så fort du genomfört beställningen blir de digitala filerna nedladdningsbara.shop.studioexpress.se. Lättast är att vara inloggad i ditt konto via en dator (desktop): Gå till ”Mitt konto” och sedan ”Mina Fototillfällen”. Välj det aktuella Fototillfället och tryck på knappen ”Ladda ner alla köpta bilder som zip”. Via mobil eller surfplatta: Gå till ”Meny” och gå till ”Mina fototillfällen” och välj aktuellt fototillfälle. För de bilder som du köpt kan du under varje bild trycka ”Ladda ned” så laddar du ner en bild i taget till din Mobil/surfplatta. Du kan också under Meny välja ”Desktopversion” och sedan ladda ner zip-fil med alla de beställda bilderna enligt instruktionerna ovan avseende dator/desktop. Fakturan för ditt köp kommer på posten till adressen du uppgav.
Detta oavsett om du beställ enskilda filer eller från ett helt fototillfälle (ett album). Du får ett mail till din registrerade e-post med instruktioner och direktlänk. Kolla spam/skräppost om du inte finner mailet. Du kan också ladda ner filerna från ditt konto på